# 10 Pozytywny przekaz? – jak wygrać nim w mediach i w Internecie?
Dla wielu szefów temat z pozytywnym wydźwiękiem to żaden temat. Powinien być dramat, łzy, bo to się dobrze sprzedaje. Czy to znaczy, że odbiorcy nie chcą dobrych wiadomości? Jak opisywać to, co dobre, by wzbudzić zainteresowanie?
Mediatory to Studenckie Nagrody Dziennikarskie. Konkurs, w którym studenci kierunków dziennikarskich ze uczelni w całym kraju, nominują dziennikarzy do nagród w kilku kategoriach. W tym roku aż dwóch reportażystów ze Studia Reportażu i Dokumentu PR otrzymało nominację.
Adam Bogoryja-Zakrzewski w kategorii AkumulaTor za reportaż “Życie nie jest do bani”. “Udowadnia, że mimo niepełnosprawności można z optymizmem podchodzić do życia. Za nieszablonowe przedstawienie bohatera, który staje się inspiracją dla przezwyciężania wyzwań.”
Antoni Rokicki w kategorii ObserwaTor za reportaż “Misja”. “Zwraca uwagę na rosnący problem depresji wśród osób młodych. Za przybliżenie dramatycznej historii rodziny Czepirskich dotkniętej żałobą po samobójstwie dziecka.”
Gratulujemy nominowanym, bo to duże wyróżnienie. Nominacje udowadniają też, że studenci doceniają materiały, które mają pozytywny przekaz.
Jak opisywać to, co dobre, by wzbudzić zainteresowanie? O tym rozmawiamy w podcaście z Adamem Bogoryja-Zakrzewskim.
Podcast znajdziecie na Spotify, iTunes, Castos.
Kanał RSS: https://torba-reportera.castos.com/feed
Jeżeli nasze podcasty uważasz za wartościowe, chcesz ich słuchać regularnie, zostań naszym Patronem. Na portalu “Patronite” znajdziesz dokładne informacje jak możesz to zrobić i jaką korzyść Ty z tego doniesiesz. Zapraszamy! Kliknij, by zostać Patronem.
Z rozmowy z Adamem dowiecie się:
jak pokazać dobro, by było to ciekawa
co to znaczy znaleźć pomysł na opowieść
jak nie przesłodzić opowiadając o tym, co dobre
dlaczego trzeba unikać banału
czy warto podpytać osoby trzecie o dobrego bohatera
dlaczego powinniśmy opowiadać historie, które mają pozytywny przekaz
jaką funkcję ma prowokacja w opowiadaniu
po co zadawać trudne pytania
czy można się obawiać się zadawania bolesnych pytań
W podcaście znajdują się fragmenty dwóch reportaży, które powstały w Studiu Reportażu i Dokumentu PR:
Podcast został nagrany na Zoom H4nPro z wbudowanymi mikrofonami.
A jakich opowieści Wy szukacie w internecie? Które tematy są dla Was interesujące?
3 komentarze
Robert Hetzyg · 17 grudnia 2019 o 00:49
Duuuuża wdzięczność za Waszą pracę i pasję! Dzięki, że promujecie pozytywny przekaz. No i dobro w bohaterach reportaży budzi tęsknotę za dobrem w sobie… Pozdrowienia!
Marta · 25 lutego 2020 o 16:12
Gratulacje, pozytywne wiadomości powinny pojawiać się częściej 🙂 Osobiście mam wrażenie, że dziś najlepiej sprzedają się skandale i chamstwo. Natomiast wiedza i rzeczy pozytywne nikogo nie interesują.
Hanna Bogoryja-Zakrzewska · 25 lutego 2020 o 22:25
Na pewno trudniej się przebić z dobrymi wiadomości.O wiele trudniej nawet.