#8 Audio: nowe trendy i sukcesy 2019
W świecie rozwijających się podcastów, czyli produkcji audio publikowanych na platformach typu Spotify itp. najważniejsze dla odbiorcy pozostają emocje, które dany film dźwiękowy w nim wywołuje.
Jak poruszać odbiorców i wykorzystywać do tego nowe technologie?
To najważniejsze pytania, jakie od kilku lat zadają sobie twórcy. Refleksjami i doświadczeniami wymieniamy się między innymi na Prix Europa. Od 32 lat europejscy producenci audio i video spotykają się na festiwalu w Niemczech.
Duże zmiany na Prix Europa
Prix Europa to międzynarodowy festiwal audio i video, który w tym roku odbył się w Poczdamie od 6-12.10.2019. Festiwal połączony jest z konkursem. O tym, w jaki sposób jest to zorganizowane, możecie usłyszeć w podcaście poniżej.
Na Prix Europa pojawiło się dużo zmian, o których warto wiedzieć już teraz. W ten sposób można wcześniej pomyśleć o produkcjach, które chcemy w przyszłości wysłać na ten konkurs. To ważne nie tylko dla reportażystów radiowych, bowiem na Prix Europa prace może wysłać także producent niezależny. Katarzyna Błaszczyk, która na Prix Europa pojechała jako wysłannik Studia Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia opowiedziała o tym w podcaście. A o czym jeszcze możecie usłyszeć?
-na czym polega specyfika Prix Europa
-kto jest jurorem i co należy do jego zadań
-w jakich kategoriach można startować
-jakie są najważniejsze zmiany w konkursie
-na czym polega fenomen podcastów
-dlaczego ważne jest tworzenie seriali audio
-co to jest serial audio
-jak długo trwają odcinki i jak są prezentowane w radiu
-dlaczego w Norwegii powstają już tylko seriale
-o czym były seriale, które wygrały
-dlaczego radiofonie produkują własne podcasty
Podcast znajdziecie na Spotify, iTunes, Castos.
Kanał RSS: https://torba-reportera.castos.com/feed
Jeżeli nasze podcasty uważasz za wartościowe, chcesz ich słuchać regularnie, zostań naszym Patronem. Na portalu “Patronite” znajdziesz dokładne informacje jak możesz to zrobić i jaką korzyść Ty z tego doniesiesz. Zapraszamy! Kliknij, by zostać Patronem.
Najważniejsze trendy Prix Europa 2019
1.Otwarcie Prix Europa na producentów niezależnych (długi czas festiwal był przeznaczony dla nadawców publicznych). Dziś ma swoje kategorie internetowe: Digital Media Projects, Online Media Project oraz Digital Media Rising Stars, dzięki temu coraz mocniej przyciąga youtuberów i podcasterów. Choć nadal większość uczestników wywodzi się z mediów tradycyjnych;
2.Seriale audio: podcasty oraz audycje radiowe w odcinkach;
3. Rola prezentacji w konkursie Prix Europa;
4. Kontakt z odbiorcami jako ważny aspekt oceny prezentowanego audio.
Polskie sukcesy na Prix Europa 2019
Prix Europa w kategorii Muzyka zdobyła Agnieszka Czyżewska-Jacquemet z Radia Lublin za audycję “Człowiek śpiewający sercem”. To wielkie wyróżnienie i duża radość dla nas reportażystów, bo Agnieszka zajmuje się przede wszystkim reportażem i dokumentem. O audycji Agnieszki więcej napiszemy we wpisie za tydzień.
Z filmiku z udziałem Agnieszki dowiecie się ważnych informacji o kategorii RADIO MUSIC. UWAGA: Podczas konkursu wcale nie ocenia się, która audycja o muzyce jest najlepsza.
W kategorii Documentary na trzecim miejscu znalazł się Michał Słobodzian z Polskiego Radia PIK za reportaż “Koniec/Początek. Michał w transmisji live dla Studia Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia z Prix Europa opowiedział więcej o tej kategorii.
Polską radiofonię reprezentowała także Ewelina Kosałka-Passia z Radia Katowice z reportażem “Schowane w pamięci”. Dla Torby Reportera podzieliła się refleksjami o konkursie i pracach, które usłyszała. Jak się okazało, duże wrażenie zrobiły na niej te, które potem wygrały konkurs.
Jeden polski reportaż zakwalifikował się do kategorii Current Affairs. Co to za kategoria? O tym Żaneta Walentyn i Adriana Andrzejewska z Polskiego Radia PIK.
0 komentarzy