Jeśli coś masz, wysyłaj! – zachęca zawsze Irena Piłatowska- Mądry- szefowa Studia Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia swoich pracowników. Dlaczego? Bo nigdy nie wiadomo, co komu przypadnie do gustu, a przecież wygrane w konkursach zależą przede wszystkim od upodobań jury.

Pewnie nieraz zastanawialiście się, w jaki sposób wygrywa się konkurs na reportaż. Otóż zawsze trzeba zrobić ten pierwszy krok, czyli po prostu wysłać materiał. Potem należy już tylko czekać. Zanim wyślecie swoje dzieło, możecie zastanowić się czy:

  • na pewno zebrałam całościową dokumentację tematu?;
  • ujęłam ten temat wystarczająco rzetelnie, a równocześnie ciekawie?;
  • reportaż dąży do prawdy?;
  • reportaż ma odpowiednią dramaturgię? (czy tak opowiedziana historia trzyma w napięciu?);
  • brzmi jak dobry utwór muzyczny? (to głównie w przypadku reportażu radiowego, choć jeśli prasowy ma rytm, to także dobrze o nim świadczy).

Jeszcze do końca miesiąca można nadsyłać prace do konkursu o Grand Prix KRRiTV, a do 7 października 2018 do konkursu stypendialnego im. Jacka Stwory.

Jeśli chcecie się dowiedzieć, na co jako jurorka zwraca uwagę Irena Piłatowska posłuchajcie podcastu pt. “Jak wygrać konkurs na reportaż”.

Katarzyna

Polecamy
Reportaż, ale co to jest?
jak zainteresować dziennikarza

Kiedy prowadzę warsztaty dla uczniów lub studentów, często okazuje się, że nie bardzo wiedzą, czym  właściwie  jest reportaż. Zazwyczaj studenci  Read more

Jak wygrać konkurs im. Jacka Stwory?
jak wygrać konkurs im. jacka stwory

„Wygranie konkursu stypendialnego im. Jacka Stwory jest proste w porównaniu z tym, co czeka potem laureata” – słyszałam niejednokrotnie od Read more

Jak budować sceny w radiu?
jak budować sceny w radiu

Włączasz radio,  a w nim artysta opowiada o tym, co go niesamowicie urzeka w muzyce. Maluje słowem obraz z prób Read more

Czyścimy kibelek, czyli przykład zabawnego reportażu
przykład reportażu

Rzadko kiedy opowiada się z humorem, z pewnym „przymrużeniem oka”.  Ja jednak bardzo lubię takie zabawne historie. Poniżej przykład takiego Read more


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *