napisać e-booka

#19 Jak napisać e-booka?

Zastanawiasz się nad tym, czy napisać e-booka? Nie bardzo wiesz, od czego zacząć? Posłuchaj naszego podcastu i wszystko stanie się proste. Za nami książka z reportażami “Zdarzyło się naprawdę. Opowieści reporterskie”, którą w czerwcu 2019 roku wydał ZNAK. To 14 reportaży (po 7 każdej z nas) o miłości, seksie, wolności, Więcej…

Moc audio story

# 17 Moc audio story

Dobrze opowiedziana historia zostanie w sercu i myślach słuchacza. Dlatego ma niezwykłą moc.  W audio story ta moc jest wzmocniona o dźwięk. Podcast jest zapisem live’a, który odbył się na profilu FB Torba Reportera-reportaż w praktyce. Katarzyna Błaszczyk rozmawiała z Katarzyną Michalak (Radio Lublin) i Magdą Świerczyńską-Dolot (Radio Gdańsk) o Więcej…

Efekty dźwiękowe

#15 Baza efektów dźwiękowych część 2

Czy budować bazę samemu, czy korzystać z gotowców? Jak nagrywać efekty dźwiękowe? Tego dowiecie się od profesjonalisty. Utwór akustyczny. Tak Maciej Kubera, realizator Teatru Polskiego Radia, określa materiały audio, które zawierają więcej niż tylko słowo.  Są to słuchowiska, reportaże, czasami podcasty. Właśnie jestem w trakcie słuchania rozmaitych podcastów, które polecono Więcej…

Efekty dźwiękowe

#14 Baza efektów dźwiękowych część 1

Po co twórcom audio własna baza efektów dźwiękowych? W internecie można przecież znaleźć strony z takimi zbiorami, szczególnie obcojęzyczne. Co więcej, jak stosować efekty dźwiękowe? Efekty dźwiękowe – jak je stosować? “Masz może atmosferę Krakowa”- zapytała mnie kiedyś Katarzyna. “Mam”- odpowiedziałam. I wcale nie byłam zdziwiona jej pytaniem. Radiowcy wiedzą, Więcej…

Katarzyna Błaszczyk i Ewelina Kosałka - Pasja na IFC 2019, już wtedy rosła popularność podcastów

Światowa preselekcja, popularność podcastów i koronawirus

Ostatnie dwa lata to niesamowita zmiana świata AUDIO. Dzięki rosnącej popularności podcastów zmienia się rynek, nadawcy publiczni i odbiorcy. Może się okazać, że w tym roku po raz pierwszy największą konferencję świata poświęconą reportażowi radiowemu, International Feature Conference otworzy podcast wyprodukowany dla Spotify.  Przez ostatnie trzy tygodnie, jako przedstawicielka Polski Więcej…

# 10 Pozytywny przekaz? – jak wygrać nim w mediach i w Internecie?

Dla wielu szefów temat z pozytywnym wydźwiękiem to żaden temat. Powinien być dramat, łzy, bo to się dobrze sprzedaje. Czy to znaczy, że odbiorcy nie chcą dobrych wiadomości? Jak opisywać to, co dobre, by wzbudzić zainteresowanie? Mediatory to Studenckie Nagrody Dziennikarskie. Konkurs, w którym studenci kierunków dziennikarskich ze uczelni w Więcej…