Torba Reportera i Podcastera

Szkolenia i warsztaty

Szkolenie na zamówienie

Każda z nas przeprowadziła ponad 2000 godzin szkoleń dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Wśród naszych klientów są m.in. PZU, Patronite, Magazyn Pismo, Wyższe Szkoły Bankowe, Uniwersytet Warszawski i Jagielloński.

Stale współpracujemy z Polsko – Niemiecką Współpracą Młodzieży
i Centrum Archiwistyki Społecznej.

Każde szkolenie wyceniamy indywidualnie po przeprowadzonym wywiadzie. Cena zależy od formy szkolenia (stacjonarne lub online), ilości godzin i uczestników. Skontaktuj się, by omówić warunki szkolenia.

Rodzaje szkoleń

Zdecydowana większość podcastów to monologi lub wywiady. Tymczasem za pomocą muzyki, efektów, narracji można uatrakcyjnić przekaz i wyróżnić się na rynku.
Dzięki autorskiemu szkoleniu z użyciem sprzętu reporterskiego uczestnicy zdobędą wiedzę na poziomie zaawansowanym i wcielą się w reporterów.
Zagadnienia:
– stanowisko do nagrywania;
– sprzęt do nagrywania;
– opracowanie pomysłu na podcast (scenariusz odcinków);
– sztuka rozmowy i zadawania pytań;
– przełamywanie tremy;
– praca nad głosem;
– opracowanie dźwiękowo i muzyczne;
– montaż i realizacja;
– kanały dystrybucji.

Szkolenie trwa 8 godzin.

– Jakie są różnice w projektowaniu szkolenia stacjonarnego i on-line.
– Jakie aplikacje wykorzystać w procesie on-line.
– Jakie są różnice w przygotowaniu do posługiwania się głosem w szkoleniach stacjonarnych i online. Nauczysz się posługiwać głosem tak, aby nie męczył się zbyt szybko.
– Jakie są najważniejsze elementy w szkoleniu on-line. Napisanie scenariusz takich zajęć, aby były ciekawe i motywujące.
– Jaka powinna być ilość prezentacji w szkoleniu on-line i jak zaprojektować prezentacje, aby utrzymały percepcję uczestników. Opracowanie prezentacji.
– Jaka jest rola przerw i ćwiczeń indywidualnych. Opracowanie własnych pomysły ćwiczeń, które będą rozluźniały grupę i dawały jej wytchnienie.
– Co to jest storytelling i jak zastosować storytelling do tego, aby szkolenie było ciekawsze. Sformułowanie wstępnych plan działań storytellingowych do wykorzystania w praktyce.
– Sposoby motywowania grupy do działania i słuchania. Co zrobić, aby uczestnicy nie wyłączali kamer i znikali w czasie szkolenia.
– Jak postępować z tzw trudnym uczestnikiem, aby nie zepsuł Twojej pracy i atmosfery podczas zajęć.
– Jak doprowadzić do wymiany doświadczeń w grupie i jak pracować indywidualnie w pokojach, aby motywować uczestników.
– Wskazówki dotyczące ustawienia kamery, oświetlenia, tła, pracy z mikrofonem ubioru i zachowania prowadzącego.

Autorskie szkolenie z elementami warsztatów, które pozwoli wykorzystywać storytelling w biznesie, marketingu, promocji kultury i sztuki.
Zagadnienia:
– o czym opowiadać, by zainteresować swoim produktem/działalnością innych;
– schemat dramaturgiczny w praktyce;
– wskazówki, jak porwać odbiorcę;
– przełamywanie tremy;
– praca z kamerą i mikrofonem;
– wystąpienia publiczne, livy, audycje na żywo;
– pozytywne reagowanie na zaskakujące sytuacje.

Szkolenie trwa 8 godzin.

Mini wykłady przeplatane ćwiczeniami. Pomogą w zrozumieniu co jest główną przyczyną lęku, który paraliżuje nas przed wystąpieniami publicznymi. Zapanujesz na swoim głosem, postawą, a Twój przekaz będzie atrakcyjny.

TREMA – jak ją pokonać

PRACA NAD CIAŁEM
-siła gestów
-swobodna postawa
-kontakt wzrokowy, nawiązywanie relacji

PRACA NAD GŁOSEM

-ćwiczenia rozluźniające głosowe i artykulacyjne, oddechowe
-modulowanie głosem
-mówienie z emocjami

STORYTELLING w wystąpieniach

-co zrobić, by inni Cię słuchali?
-atrakcyjna treść przekazu, czyli jaka?
-kluczowe zdania wypowiedzi
-elementy dynamicznej wypowiedzi
PRACA Z MIKROFONEM I KAMERĄ
-jak się ubrać
-jak się umalować
-na co zwracać uwagę

Szkolenie trwa od 8 do 16 godzin.

Warsztat z użyciem mikrofonów i kamer, przeplatany mini-wykładami. Zajęcia pozwolą zrozumieć:
– jak działają media?
– jakich treści potrzebują?
– jak wykorzystują treści?.
Co zrobić, aby poprzez dziennikarzy dotrzeć z ważnym przekazem do odbiorców. Zagadnienia:
– tworzenie tekstów informacyjnych, atrakcyjnych dla dziennikarzy.
– jak mówić, by często gościć w mediach?
– jak docierać do redakcji?
– jak dobrze prezentować się odbiorcom podczas rozmowy z dziennikarzem?
– podstawy emisji głosu;
– praca z kamerą i mikrofonem;
– przełamywanie tremy;
– prawo prasowe;
– sposoby utrzymywania dobrych relacji z dziennikarzami.

Szkolenie dwudniowe (16 godzin).
Kto nauczy się rozmawiać z drugą osobą, przełamie strach przed wystąpieniami publicznymi, interakcją z drugim człowiekiem. Kto nauczy się właściwie komunikować, łatwiej osiągnie swoje cele. Efektem warsztatów jest podcast nagrany na temat wskazany przez zlecającego. W ten sposób zdobyte umiejętności zostaną wykorzystane w praktyce.

Uczestnicy dowiedzą się między innymi:
-Jak przygotować rozmówcę do spotkania?
-Czy pytania mieć na kartce?
-Jak przełamać tremę u rozmówcy i u siebie?
-Jakie przedmioty pomagają w dobrym small talku?
-Jak zapytać, by uzyskać konkretne wypowiedzi?
-Jak pytać o dokumenty, zdjęcia, piosenki?
-Co zrobić, gdy rozmówca ma złą pamięć, nie dosłyszy, mówi niewyraźnie?
-Co zrobić, gdy rozmówca popada w częste dygresje, nie odpowiada na pytania?
-Jak i po co zadać trudne pytanie?
-Czego nie robić podczas nagrania?

Poćwiczymy aktywne słuchanie, tak by otworzyć rozmówcę.
-Czego nie robić podczas nagrania?
Jak zakończyć rozmowę, by relacja przetrwała?

Szkolenia trwa 8-12 godzin.

Zapytaj nas o szczegóły szkoleń

Katarzyna Błaszczyk
Hanna Bogoryja-Zakrzewska

Co o nas mówią?

„Torbę reportera” tworzą absolutne profesjonalistki w swoim fachu.
Katarzynie i Hannie udało się nas otworzyć i ośmielić do ćwiczeń językowych i rozluźniających aparat mowy. Zaakceptowaliśmy nasze niezbyt ładne miny i dziwne ruchy. Doceniliśmy efekty tych ćwiczeń, które zresztą pomogły w zadaniach, które stały przed nami.
Szczególnie zapamiętałam pracę nad story- telling’iem. Wykorzystuję przy podcastach, nad którymi pracuję. Próby reporterskie w rozmowach między nami uczestnikami, skłanianie nas do dociekliwości i dopytywania, gdybyśmy chcieli się zająć wywiadami, na to Kasia i Hania zwracały uwagę.
Życzliwe, fajne kobiety, z dużym doświadczeniem reporterskim, którym chętnie się dzielą. To był dobrze wykorzystany czas. Życzę Paniom powodzenia
Bożena, PZU
Torba Reportera inspiruje, zaciekawia, zmusza do porzucenia schematu, przekazuje wiedzę w pigułce. Szkolenie ze storytellingu w filmie reporterskim i reklamowym to był strzał w dziesiątkę.
Z doświadczenia prowadzących można czerpać garściami, a warsztatowo-wykładowa forma zachęciła nas do analizy własnych materiałów, wyciągnięcia wniosków i przepracowania koncepcji.
Prowadzące z całą swoją profesjonalną mocą wciągnęły nas w filmowy świat. Pokazały, jak napisać i zrealizować interesujący scenariusz, jak szukać bohaterów do opowieści i co, najważniejsze, jak stworzyć naturalnie brzmiący content. To były intensywne zajęcia, które zakończyliśmy z głowami pełnymi pomysłów.
wsb
Wyższe Szkoły Bankowe
Uwielbiam nieszablonowe podejście dziewczyn, ich odwagę i bezpośredniość, moc uruchamiania wyobraźni i jednocześnie motywacji do tworzenia.
Zachęcam wszystkim do własnego sprawdzenia, co może się zadziać po konsultacjach z nimi.
Agnieszka Jurkowska
Bardzo ciepłe i serdeczne prowadzenia. Szybko i konkretnie, duże tempo. Teraz będę „procesować” w spokoju
Towarzystwo Inicjatyw Twórczych "Ę"
Prowadzące mają bogate doświadczenie w prowadzeniu rozmów, warsztat pełen ćwiczeń i przykładów z życia
PYRCASTER 2019
Zdecydowaliśmy się na indywidualne szkolenie przygotowane przez panią Hannę Bogoryja-Zakrzewską i panią Katarzynę Błaszczyk z Torby reportera. W ciągu czterech godzin działy redakcji i promocji otrzymały najważniejsze informacje w pigułce - niezbędnik każdego początkującego podkastera. Przekazano nam wiele konkretnych rad dotyczących zarówno strony technicznej - związanej z hostingiem - jak i promocji podkastów. Bardzo owocny czas! Szkolenie w Polskim Wydawnictwie Muzycznym zrealizowano w ramach projektu "Dziedzictwo Muzyki Polskiej" finansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Celem projektu „Dziedzictwo muzyki polskiej” jest opracowanie, wydanie, wykonanie, rejestracja, udostępnienie i włączenie w proces edukacyjny wybitnych dzieł polskich kompozytorów, którzy żyli i tworzyli w czasie 123 lat rozbiorów.
Torba Reportera przeprowadziły szkolenie dla pracowników Miejskiego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Chrzanowie, w ramach projektu "Konwersja Cyfrowa Domów Kultury" z zakresu tworzenia podcastów i korzystania z podstawowych programów do ich realizacji.

Dzięki profesjonalizmowi i ogromnej wiedzy prowadzących uczestnicy otworzyli się i chętnie wykonywali ćwiczenia rozluźniające aparat mowy.
Torba Reportera natchnęła naszych pracowników do poszukiwania tematów i poszerzania własnych horyzontów.
Miejski Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji w Chrzanowie
No cóż, trzeba się przygotować na kubeł zimnej wody, może nawet lodowatej, takiej na granicy bólu - jakby wejść do Bałtyku w lutym po kostki (no, chyba że morsujecie). W środku: łatwo, trudno, nudno, ciekawie, do przodu, do tyłu. Potem kolejne koła ratunkowe i wygrzebywanie się we własnych niemocy i niekompetencji.
Na koniec: już tylko z górki- radość w głosie (którego brakowało na początku), zabawa tekstem mówionym i przyjemność z słuchania samej siebie.
Iza Ławniczak, Podcast Stacja Innowacja
Dwa dwugodzinne spotkania online „Łap za mikrofon! Jak zrobić dobry podcast z młodzieżą”
poprowadzone przez panie Katarzynę i Hannę przerosły nasze oczekiwania i spotkały się z bardzo
pozytywnym odbiorem osób uczestniczących. Było energicznie, profesjonalnie, na temat, praktycznie,
interaktywnie, wciągająco, inspirująco, po prostu świetnie!
A na zakończenie dotarł do nas gruby plik dodatkowych materiałów uzupełniających niewyczerpane w czasie szkolenia tematy dotyczące przygotowania (się do) podcastu.

Dziękujemy i liczymy na kontynuację współpracy!
Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży

Zaufali nam

Rekomendacje